مقامات چینی در نخستین کنفرانس همکاری صادرات و واردات امنیت غذا "یک پهنه، یک جاده " اعلام کردند طی ۸ ماه گذشته تجارت چین در زمینه مواد غذایی با کشورهای طرح با افزایش ۱۰.۴ درصدی نسبت به زمان مشابه سال گذشته به ۵۵۳.۸۲ میلیارد یوآن معادل ۷۶.۱۰ میلیارد دلار رسیده است.

تجارت چین با کشورهای "یک پهنه، یک جاده" در حوزه امنیت غذایی افزایش یافت

به گزارش قدس آنلاین به نقل از ایرنا، در نخستین کنفرانس همکاری صادرات و واردات غذای ایمن "یک پهنه، یک جاده " که در شهر نانینگ واقع در جنوب منطقه گوانگژو برگزار شد مقامات چینی گفتند تجارت چین در حوزه مواد غذایی با کشورهای عضو طرح ابتکاری "یک پهنه، یک جاده" با افزایش چشمگیر ۱۶۲ درصدی در مقایسه با سال ۲۰۱۳ و افزایش ۱۰.۴ درصدی طی ۸ ماه گذشته در مقایسه با مدت زمان مشابه نسبت به سال گذشته به ۵۵۳.۸۲ میلیارد یوآن معادل ۷۶.۱۰ میلیارد دلار رسیده است.

این کنفرانس با حضور ۱۰۰ نماینده و مقام از بیش از ۲۰ کشور عضو طرح ابتکاری "یک پهنه، یک جاده" با هدف ایجاد بستری جدید برای همکاری عملگرایانه بین المللی در زمینه امنیت غذایی، به اشتراک گذاری تجربیات و ارتقا و ایجاد قوانین علمی و منطقی و استانداردها برگزار شد.

در سال های اخیر دفتر گمرک چین فعالانه با کشورهای طرح ابتکاری یک پهنه، یک جاده در راستای بهبود امنیت غذایی همکاری کرده است. طی دهه گذشته چین بازرسی گمرک و همکاری با ۱۷۱ کشور و منطقه داشته و حدود ۴۰۰ توافقنامه همکاری برای دسترسی به محصولات غذایی و کشاورزی امضا کرده است.

لو وئیهنگ معاون رئیس دفتر مرکزی گمرک چین گفت در ماه ژوئن سال جاری میلادی چین بیش از ۲۰۰ توافقنامه همکاری مرتبط با طرح ابتکاری "یک پهنه، یک جاده" با ۱۵۲ کشور و ۳۲ سازمان بین المللی امضا کرده است که منجر به افزایش قابل توجه در تنوع و حجم تجارت مواد غذایی شده است.

وی در پایان ابراز امیدواری کرد این کنفرانس کشورهای بیشتری را برای حضوردر مذاکرات درباره امنیت و کیفیت مواد غذایی که برای تجارت بین المللی ضروری است ترغیب کند.

در سال ۲۰۲۲ تجارت چین در زمینه محصولات غذایی با کشورهای عضو طرح ابتکاری " یک پهنه، یک جاده " به ۷۸۶.۳۱ میلیارد یوآن رسید که افزایشی ۱۳۵.۳ درصدی نسبت به سال ۲۰۱۳ داشت.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.